veckans sminkning ...


att sminka sig kan vara roligt, a pain in the but, stressande, fantasilöst, eller inspirerande.

här följer fyra olika sminkningar/osminkningar ... vad tycks?



att Anna-Lynn går näst intill osminkad på röda mattan hurrar jag för!!
Jag blev förvånad då jag faktiskt trodde att hon inte riktigt var sådan. men se vad positivt överraskad man kan bli!! :-D

De tre översta då?...

lägger ni märke till något spec?
kolla igen ...

så, jo, det jag menar är att de ofta tar hjälp av sminkningen för att lyfta fram något annat på deras kropp.
Det kan också vara så enkelt som att lyfta fram dina ansiktsdrag förstås, men här har det fokus på hår, kläder osv.

Mitt tips är att synka sminkningen med ditt hår och kläder.
ex. Blake har


kopparrött hår. därför väljer hon en skugga ton i ton med hennes hår så att hon får en mer intensiv hårfärg och det hjälper henne även att lyfta fram sina ögon.


Samma med fröken Mendez.
Hon väljer att ha kinder och läppar ton i ton. vilket gör henne sommarfräsh och det lyfter fram hennes ansiktsdrag.
Hon har även samma nyans på sina kläder vilket kan vara både ett dos & ett donts...

Om du har ex. en rosa topp så skulle jag ALDRIG råda dig till att ta på dig två rosa färger i ansiktet..
ja, knappt en. isf ljust. men här eftersom hon har valt att tona ner kindbenen i en röd men dock svag färg så funkar det utmärkt.. less is more!

Lek runt med färger och se vad som passar just dig.
Tips- Måla gärna ton i ton men ha aldrig samma färg på mer än två ställen i ansiktet samtidigt.
då är risken att clowneffekten dyket upp som en annan gubbe i en låda.




bilder : improveme.se
förutom clownen..=)

nu - prommis!=)

ttys !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0