kommer knappt till Apelviken!

Idag var det Body Combat kvartal 48 med Fredrik Andersson i Halmstad.
Jag brukar ju gå i göteborg men eftersom jag ska iväg den 31 så bokade jag om mig så jag kunde gå idag i halmstad istället.
Jag jobbade ju inatt så fick inte sovit så mkt. men satte mig på tåget från Borås imorse klockan 9.00
dock på vägen till Varberg där jag skulle byta tåg blev det massa krångel och det slutade med att jag blev 40 minuter försenad till vbg vilket gjorde att jag missade mitt tåg till Halmstad vilket gjorde att min tidsplan sprack. Jag var inte så orolig eftersom jag ändå hade räknat med att vara framme en timma före klassen började så jag hade ju tid. Men tjii fick jag!

Transfersarna från vbg mot Halmstad e så dåliga att det inte fanns nåt annat tåg att ta. det närmsta tåget, de västtrafik och SJ tyckte jag skulle ta skulle lämna vbg's central 12.03 ... och jag skulle börja i Halmstad kl. 12.00 !!!!!!!

Men! HUR tänker dom????!!!
Det gick INGET tåg, INGEN buss, och det enda dom kan erbjuda är 300 kr för en taxi som jag får i efterhand.
Men 300 kr tar mig ju knappast till Halmstad! För fän, 300 kr tar mig väl knappt till Apelviken!

anywho, tog en kaffe å ringde lite samtal och bestämde mig sedan att åka tillbaka. Jag skulle ändå missa utbildningen så jag skulle ju bara få åka ner å vända juh! gaah! SÅ TRÅKIGT!!

Jaja... kollade upp tågen till gbg men tro det eller ej - Det gick inga förrns TRE timmar senare!!!
Så jag väntade bara en timma och tog tåget tillbaka till Borås ist.
Det va ändå inget fint väder i Vbg så tänkte hänga lite med Lotta ... hon åker ju på tisdag så vi träffas inte på tvååå månader juh!
Men NEJ, inte ens det gick som planerat - hon skulle fixxa naglar i f*ing fyra timmar!
Ringde lite andra vänner jag gärna hade velat träffa när jag ändå va i Borås å va LEDIG men nope - ingen ville träffa mig :-( så jag tog bussen till Göteborg.

Nu sitter jag här. Tom i huvudet å bara alldeles jaa... mitt i ett antiklimax... har massa å göra men vet inte vad jag ska göra för hade inte planerat att hinna gör nåt idag eftersom jag skulle vara i Halmstad juh!

Jag är INTE den som brukar klaga, ne, jag e faktiskt *känd* för att alltid vara glad å easygoing, men det här är förjäkligt! Nu fatar jag vad alla menar med att SJ å Västtrafik suger stort! inte ok! INTE OK!

suck... å en suck till... å en till... å en till... suck.... å en till....

ttys


Kommentarer
Postat av: Line

Stackare då! Skit SJ! är ju inye direkt ovnaligt att de brukar krångla. Tycker de borde ha betalt din taxi hela vägen eller kompenserat dig mer 300kr! Du missade ju allting!



Hitta på nått på tisdag kanske? hörs! :) Kram

2011-05-22 @ 17:45:31
URL: http://metrobloggen.se/motnyatider/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0