fire in the hole!

i afton har jag nästan lyckats sätta lägenheten i brand!

Synd bara att jag e så dum att jag inte tog fram kameran. då hade ni fått se vad jag såg.. dvs ..
NADA!
Hela köket blev rökfyllt och det spred sig vidare i hela lägenheten förutom sovrummet för dörren va stängd. som tur va!!!

Öppnade alla fönster på vid gavel och även ytterdörren. fortfarande kändes det bara som röken blev tjockare å tjockare.

Ringde sandra för å kolla så vi inte hade nåt sånt där mulitrökalarm som gick direkt till brandkåren då jag antog att larmet skulle gå vilken sekund som helst..
Anyhow.. när jag öppnade munnen och skulle säga hej fick jag inte fram ett knyst! ingenting. inte ett ljud.
Det kändes sjukt skumt och jag insåg att jag hade svårt att andas... jag gick ut i hallen och ut i trappuppgången, där kunde jag snacka. skönt med luft! tänk vad obemärkt man blir påverkad!!! läskigt..

Iaf så hade vi inget sånt där multilarm. Nej, det visade sig att det larm vi 'antagligen' har, det ser ut som en 60-talsringklocka på ett ungefär, inte ens funkar. Skönt för tillfället men kanske inte så bra i längden juh!..

Well well...
En kvart senare då mycket av röken fortfarande var kvar ringde det på dörren... ATTANS tänkte jag och trodde att nån fastighetsskötare skulle komma å hälsa på men nej, det va grannarna under mig som va på jakt efter en eventuell brand i trappuppgången ... -Det luktar ju så starkt!
Dom tultade runt där upp och ner och trodde det brann högre upp... men nej sa jag..
Det va bara jag ...
jaha sa dom och pustade ut.

Nu ligger jag här i en illaluktande lägenhet med huvudvärk förmodligen orsakad av syrebrist...

å jag som bara ville ha lite popcorn ...


ttys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0