tilltro till dig själv! (lite djupt snack för den som vill läsa..)

Yes, mår än lite bättre idag! Rösten har blivit mycket bättre och jag kan prata. om än relativit svagt och inte hela tiden direkt men ändå. Så om ni har varit rädda för att ringa... just call baby! men jag får nog sätta gräns på typ 5 min/samtal... haha... annars håller det nog inte.
Har tänkt att stå på benen imorgon.

Tänkte faktiskt försöka stå på benen idag men om det är jobbigt att gå från mitt rum till köket så är det väl inte optimalt att köra på rrriktigt än.....:/

Gamla Elina hade kört på i förrgår. Jajjamensan, gamla jag hade jobbat som aldrig förr tills jag stupat. Och DET har jag gjort förr med resultatet:  Det är inget att rekomendera. Det tar en så jäääääkla tid att komma tillbaka då...
Jaja, i vilket fall som helst. Pga. min dåliga styrka och tilltro till mig själv så jobbade ju jag hela veckan förra veckan. Hade tänkt att inte göra det eftersom jag märkte att jag blev sämre och sämre, men mina försöka att ta det lugnt slutade med obehagliga konsekvenser och massa energibovar dök upp så envis som jag är **i detta - en dålig egenskap** så fortsatte jag för att bevisa att jag visst är en bra person. Att jag inte är en bangare osv.
*Vems plats är det egentligen att ifrågasätta kan du undra nu... Ja, Det undrar jag med!*

Om du är lite som mig att du är för självkritisk och tänker på omgivningen för dig själv så har du väl säkert känt den känslan också.. Att inte vilja vara "den där" och även fast du vet att du verkligen INTE är "den där" ja, snarare motsatsen till "den där" så vill du ändå motbevisa det och tror det bästa om folk och att då folk ska förstå att neej hon tar faktiskt ansvar, etc etc (vad nu som kan gälla i din situation) och är inte just "den där".
Den här fullkomligt usla selfdestructional vägen *som alla sunda människor begriper* håller ju inte.


Du vill så hårt behaga andra & bli accepterad att du glömmer bort dig själv och får ligga still en hel vecka istället för att det kanske bara hade behövt vara några dagar.. ja vem förlorar på det?? just det - DU!
Det är just därför du behöver vara bättre mot dig själv.
 Våga säga Nej, våga "kräva" att bli bra behandlad, om det nu ens ska behövas.. våga ställa ner foten och säga stopp. Visst bryr sig dina medmänniskor om hur du mår, visst finns dom ofta där i svåra stunder. Men dom kan ju knappast göra något åt dig när det kommer till sånt här. 
VEM är det som kan hålla dig upprätt?? jo, DU SJÄLV! Ingen annan. Bara DU kan känna hur DU mår, och bara DU kan göra något åt din situation. Sen om personer runt om dig tvivlar, inte håller med, ifrågasätter ... Ja Det är deras problem.
DU är den enda som kan se till att DU inte behöver sjukskrivas ett år framåt.
Om det inte passar någon annan så är det inte ditt problem.
Nu säger jag ju inte att du ska vara världens bitch, plöjja upp vägen du vandrar fullständigt och trampa på dina medmänniskor. Nej, det skulle vara ganska onödigt. Du behöver endast tro på dig själv mer, och med ödmjukhet kommer du långt.
I ett samtal för ett tag sen då jag var delaktig sa **
"-Fortsätt jobba hårt. Det visar sig tillslut vem som jobbar hårt och gör ett bra jobb, Fortsätt bara. Du får utdelning"
Nu var vi några stcken i det här samtalet och jag vill inte säga vem eller vilka det gällde men så sades det iaf.
Och jag vill tro lite på det... Karma liksom. Fortsätt bara göra det du gör, ha förtroende till dig själv och det du gör så kommer det komma utdelning så småningom.

Jag vill tro på det. Jag vill tro på det jättehårt! Så det tänker jag göra!



ttys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0