City Gross

Så om mitt besök på City Gross igår.....
Det överträffade faktiskt mina förväntningar. Förväntade mig en något sjabbig butik med saker huller om buller men kom istället till en ganska välorganiserad fresh butik.
Stoooor som få dock så jag visste varken ut eller in...

Ett stort plus var de många sval-kylar de hade vid frukten! energisparande och bra för att bibehålla fruktens och grönsakernas freshness så länge som möjligt!

Ang om det är så toppen och billigt som dom påstår så säger jag så här...

Igår åkte vi ju förbi och därför passade vi på att gå in och kika.. men om du Inte har vägarna förbi så känns deras läge ganska off... För de som bor i Sjömarken, ja tillochmed Bollebygd.. och för de som pendlar mellan Gbg-Borås med bil varje dag är det ju toppen! men annars är det väl inte det optimala läget....

Priserna ... Ja, jag älskar Fuji äpplen som brukar vara ganska dyra, speciellt vid denna årstid men City Gross var 12 kr/kg billigare! Även bananerna var billiga! och isbergssallad! Så för alla oss kaniner är det ju toppen att åka dit då vi har slut på allt och fylla på vårat föråd. MEN Det var även Många varor som låg ca 10 kr ÖVER i pris jämförande med tex. Maxi & Coop som jag brukar handla på annars.
Så det beror ju HELT på vad man ska ha.

Något annat du måste ha är TID. Butiken var ENORM och hade allt du någonsin kunde tänkas behöva från hårprylar, strumpor, kött, bröd, sallad, kryddor, popcorn & läsk (som för övrigt var himlans dyrt..) etc etc etc.

Mitt råd ... kolla upp deras Annonsblad först. Det varkar vara pretty much DET som är billigt *och lite till:) *. Om det är mycket där du behöver så tjänar du absolut på att åka dit. Annars... Nej - annars blir det endast tids- & bensin krävande...

Jag kommer nog inte fara dit inom kort.. Jag gillar Coop Forum! och Maxi. Funkar bra för mig.

Men absolut kul att åka och se vad de hade att erbjuda=)

ttys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0