sammanfattning ...part II

Så innan vi skulle hem gick vi och åt på Wendys. Satt inte där sååå jättelänge men länge nog att det hann börja blåsa och regna. Himlen blev svart men det såg inte så farligt ut. Men ack vad fel vi hade..
Ut genom dörren insåg vi att det hade blåst upp till storm. Det var riktigt svårt att gå vissa block, i andra lättare.
Regnet piskade i ansiktet då vi sprang mot tunnisen. Shiiiiz vilket omslag!
Vi kom iaf till tunnisen men vid ingången hittade jag inte mitt kort... Gaaah! Mina vänner såg tunnelbanan åka medans jag stod något förtvivlad och letade vidare... har kortet i samma ficka. ALLTID! men inte nu... då kom jag på att en vän till mig att letat igenom min väska på förmiddagen... kanske hade trillat ut då? eller hade jag bara slarvat bort det??..
Ne, några minuter hittade ajg det liggandes löst på väskans botten. pjuuuh!

Vi fick ta en shuttletunnis några stopp bort där vi skulle byta till A-tåget. *trodde vi*
Vagnarna fylldes allt fullare och fullare ända tills det va ganska tjockt med folk.
Vi hade sisådär 10 gays i vår vagn som bjöd på privatshow så det va riktigt underhållande!
När vi skulle byta till Atågetsåg vi att perrongen var FULL med folk. Ja, jag menar FULL med folk. Vi kom inte ut.
Vadan detta måntro?
Ne, vi fick stå vagnen i en kvart eller nåt medans poliser försökte skeppa bort folk från stationen och ut på gatan.
Det tog väl oss en halvtimma att komma ut utanför stationen... minst! och med mig fick jag en tvåbarnsmamma med en 6åring och 2åring i famnen.
Stackarn, det va kaos så jag tog en av kidsen då mamman hade alla överstående ingredienser till en bra stranddag. ...
Skickade den andra ungen till Ida och vi vandrade ut.
Det kan tilläggas att det regnade och blåste i kopiösa mängder och ca 20 grader i luften...
Poliserna sa att vi skulle gå ett block bort där bussar väntade. Vagnen hade slutat gå för att ett fönster krossats.. sa dom...*lögn 1 & 2*
Väl framme vid nästa gata såg den vandrande folkmassan inte en skymt av en buss. Nej, inte ens en minibuss.. Bara fler poliser som stod mitt i vägen och gjorde ganska lite.
Jaha sa vi och stod kvar... tiden gick, regnet öste, kände mig som om jag var på flykt från nån naturkatastrof eller något.
45 min-1 timma senare hade inte mkt hänt. mer än att poliserna hade sagt att subwayen gick igen. *lögn 3* folk hade gått tillbaka men vi stod kvar. väntade lite tänkte vi då det antagligen skulle bli enorma köer borta vid tåget..
Men nej nej, ganska snart kom samma folk tillbaka då tåget inte alls hade börjat gå!
Nee, vi stod kvar ett tag till då mamman skulle bli hämtad. kidsen var jättesnälla, den lilla hade somnat.
för att korta ner historien lite tog det ytterligare minst en timma innan vi gick tillbaka mot tåget då det nu faktiskt verkligen hade börjat gå.
Väntade ett bra tag men tillslut kom det.
På vägen tillbaka fick vi dock gå av och byta tåg ytterligare en gång pga. av tekniska fel... skumt!!
Det tog mig 6 timmar att komma från stranden till min ytterdörr.... !!!!!!
Ja... slutligen nu då har jag fått reda på varför det var som det var...
några tåg tidigare då en vän var på tåget så hade en blivit knivskuren och en skjuten. Personen som överlevde hade sprungit och gömt sig någonstans på stationen...
Jaa.. New York, New York ...
ttys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0