make u sweat

Dagarna går här. Något för fort faktiskt.. massor händer hela tiden, pulsen e hög, men det känns ändå som om tiden står still...
Träffade två vänner igår som jag inte sett på ett och ett halvt år!!!! men det kändes ändå som om det var i förrgår typ. haha... skumt!

Har haft en underbar helg med dans, kära återseenden, party, beachen, battles, mm.

Jag och ida åkte efter en skön stund på fridas tak till Coney Island. Varje lördag är där ett house dance party från tidig eftermiddag som vi skulle kika förbi på.
När vi steg av subben möttes vi av en grandiös folkmassa som mest liknade en maskerad.
Folk gick omkring i allt från sjöjungfruoutfits, till bläckfiskparaplyn, till aa.. bara tokigheter...
Det visade sig vara the murmaid-parade.. En väldigt uppskattad sådan med med tanke på alla tyyyyyysen människor där va.
Väl nere på beachwalken var det likadant. svårt att ta sig fram och happenings överallt. Vi gick mot där partyt brukar vara men inget resultat..däremot gick vi förbi New Yorks aquarium ...tjaa, why not liksom!
Så vi entrade och tog en tur bland hajar, valrossar, stjärnfiskar, nemo-fiskar, sköldpaddor, bläckfiskar osv.
Det var superkul och dansare som vi e hann vi tillochmed få in en vougingsession i alltihop:-)

två timmar senare vandrade vi tillbaka igen och träffade några vänner som med skulle dit. så vi vandrade bortåt.

Musiken strömmade ut genom högtalarna, alla dansade, tittade på, eller bara gungade lite framoch tillbaka för att det var så svårt att stå still.
Det fanns pensionärer - proffessionella dansare - riktiga orginal - små barn - medelålders män och kvinnor - osv.

Vi kikade runt lite, njöt när Benny och Javier körde en minibattle/session, lyssnade på speakern när han rappade vouge, och började dansa.. det blev snabbt en liten ring där vi jammade runt och pulsen steg en aning.
Vi började battla och folket samlades mer och mer... efter några omgångar när jag är i ringen igen och tittar upp ser jag att det är en stor jäkla folkmassa samlad runt oss! Folk filmar för fullt, tar kort, cheerar, någon kanske hatear litegrann men haha, låt henne!:) för också SÅ mycket kärlek. OJ, tänkte jag och fortsatte. hihi
Vi höll på sådär ett tag, energifyllda av allt intresse och stöd runtom oss, vilken kick.
Tog många kort sen.. det var nån tidning, nån eventsida, endel privatpersoner... ska se om jag kan få tag på nåt..
I'll tryyy:)

Jag som egentligen inte är någon riktig battledansare då min koncentration är mer åt det lyriska, contemporary jazz, och streetjazzhållet fick en himla kick och vill bara köra om och om igen.
Så mycket kärlek det fanns! inte bara, men varför fokusera på nåt annat liksom??

ttys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0