nu till ett känsligt ämne ...

En liten touch av ett känsligt ämne ...

Skulle DU anställa en tjock dietist?
Skulle du gå till en hårfrisör med ovårdat hår?
Skulle du gå & sminka dig hos en sminkös med osmaklig sminkning?
Skulle du anställa en stylist med dålig personlig stil?
Skulle du anlita en datakille som jobbar för mac men äger en PC??

Bra frågor huh??..
Nu när jag kollade på konferensen tänkte jag mer och mer på det...

Jag menar... Självklart säger inte ditt utseende & dina personliga handlingar allt om din proffessionella kompetens, MEN hur mycket spelar det roll? Hur stor roll får det i vårt handlingstagande gällande köp av tjänster & varor?

Med risk för att bli avskydd så är jag en av dem som INTE skulle gå till en frissa som har ovårdat hår, jag skulle INTE kunna med att jobba med träning och kost om jag hade fetma, sen skulle jag inte ens gå till en sminkös då de flesta gånger har resulterat i att jag har gått in på närmsta toa och sminkat om mig.

Så kommer vi till nästa frågeställning... Hur kommer det sig att det är lite tabu att snacka om??
Hur kommer det sig att jag skriver "Nu till ett känsligt ämne ..." ?? & "... Med risk för att bli avskydd..."
Jaa,, det senare är ju mer ett konstaterande... men på något omedvetet sätt garderar jag mig nog lite mot vissa kommande möjligen ogillande kommentarer...

Jag står för allt jag skriver men hur kommer det sig att jag känner att jag måste dämpa fallet lite i detta inlägg?
Det betyder ju någonstans att det är ett känsligt ämne. Ja - Jag har varit i denna disskussion förut och fått en inblick från flera håll och kanter, men jag står ändå fast vid mina åsikter och tankar ang. ämnet.

Vad tycker DU??

Berätta din syn av det hela - Skulle du någonsin anställa någon som med eget utseende eller handling går emot deras yrkesval??


ttys


Kommentarer
Postat av: Line

Vi lever ju i ett land där jantelagen dominerar, o att uttrycka något sådant kan därför inte upplevas enligt "normen"... Men jag håller på dig FinaElina! Skulle inte heller kunna gå till en frisör med ovårdat hår, eller en dietist som lider av fetma. Känns som att man måste leva som man lär och visa på vilken skillnad snyggt hår eller just denna maten kan göra. Jag som kund ska kunna känna att jag är i trygga händer och, iaf från utsidan, ser ut som att hon vet vad hon snackar om...



Saknar dig!

Kram

2011-01-12 @ 22:14:27
Postat av: Elina

Eller hur?!

Jag håller med dig.

Saknar dig med raring!!!

hoppas du trivs bra i Gbg & att vi kan träffas snart=)

2011-01-13 @ 14:56:13
URL: http://elinadet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0