Tisdag, en förtidspensionsinsikt

Lunchcombaten gick lika bra som den brukar=)
men jag slogs a en tanke när jag körde den....

Utanför sprang det elever som skulle ha salen efteråt.......
do gick i högstadiet någonstans... men såg ut som bebisar. alltså, inget illa menat men dom var så små. som åtta år ungefär!
Det har slagit mig förut också... Att barn och ungdomar numer är mindre, ser yngre ut osv...

Sen kan ju det ha att göra med att jag själv blivit äldre men inte bara.
Jämför kort på dig själv i en viss ålder och kolla på kort på andra barn i dagens läge i samma ålder.... vad tycker du??
Detta kan ju, tror jag och även många andra undersökningar med mig ha att göra med att barn i dagens läge rör sig mindre vilket gör att de får en försämrad muskulär utveckling osv. vilket gör att de då ser mindre ut och blir mindre.
Jag kan tänka mig att det har att göra med en försämrad kost också men det är bara i mitt huvud den tankegången går.

Och jag menar inte mindre i längd, för det märks tydligt att många är längre idag än för tio år sedan, jag menar utseendet i övrigt. Ansiktet, kroppsform osv.

Med risk för att låta ännu mer pensis än vad jag antagligen redan låter så verkar även hyfs, vett och etikett bli sämre!
Många beter ju sig så illa! Ingen respekt för sina medmänniskor överhuvudtaget..!
Sämre uppfostran av sina barn, och mindre medmänsklighet liksom..
Håller ni med eller tycker ni att jag är totalt ute och cyklar och bör förtidspensioneras??

Ja, Jag står för mina åsikter iaf och vill gärna höra vad ni har att skriva..:-)

ttys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0