Sport

Jag älskar sport!

Ojojoj tänker ni ... Det var väl ändå inget nytt....

Nej, men, liksom ALL SPORT! typ.-.-.. förutom några få undantag .. kommer till det senare..

Ja,

Konståkning, gymnastik, tennis, tiodans, längdskidor, alpint, Hockey, curling,
extremskidåkning, simning, rodd, vattenskidor, basket, handboll, skidskytte, surfning,
friidrott, bandy, innebandy, bågskytte, beachvolley, golf, judo, karate, taekwondo, fäktning, fotboll....
Ja u name it!

Att få se folk lyckas och kämpa så hårt och få utdelning för slitet.. aa. mm, Jag älskar det!
Man mot man eller kvinna mot kvinna. Rättvis kamp!


så till det där lite senare ..:
Däremot ha jag faktiskt lite svårt för ex.. formel 1.., rally - ja, motorsporter...
Asså , jag kan tycka att det är ganska onödigt att skräpa ner världen mer än vad vi redan gör..
Tänk all den bensin och koldioxid som alla bilar släpper ut på att maxa hastigheten på kortast möjliga tid.
tänk på alla gifter däcken släpper på alla tvärbromsningar, girningar osv...
Visst det e kul! jag fattar grejjen! shit vilken kick det måste vara att sitta i en sådan bil!
Verkligen! Men nödändigt?? naee.. jag tror inte det... Det finns andra grejjer som oxå ger kickar & som är något mer skonsammare mot miljön. kom igeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!

Sen kan jag även ha lite emot sporter som är till för att man skada varandra ... ex. Boxning och MMA

Ja sporter där man skadar eller skadas med vilje. Som tuppfäktning !

Ja, vi skulle ju kunna jämföra tuppfäkting och MMA kanske? haha, nu blir väl endel sura men whatever, det e ju sant! två individer som skadar varandra. Skillnaden är ju bara att tupparna inte ens vill så där kan vi ju plussa på djurplågeri. Ren cruelty!!
fy fan.. men det är ju ett annat inlägg...
jaja, back to sports ...

Som jag nämnde gillar jag karate, capoiera, judo osv. men där är det ju under kontrollerade former. Det handlar om precicision, kontroll, styrka, smidighet etc.
MMA handlar också om styrka och kontroll men även att totalt banka skiten ur varandra under tidspress.
onödigt om ni frågar mig! Det kanske ni inte har gjort men ni läser ju ändå det här så läs på om det passar, annars kan ni ju ta bort mig med ett klick.

Jag kan ju skriva hur mycket som helst om det här, men luuugn, det ska jag inte göra.

Jag är uppväxt i en sportfamilj.
Pappa är/var en mycket duktig fotbolls och tennis spelare, han spelade även pingis och tränade gymnastik.
Mamma var även hon riktigt duktig i fotboll, gymnastik och konståkning för att nåmna några.
Jag är uppväxt med att somna framför sporten på söndagar, kolla på tennismatcher, fotbollsmatcher, åka skidor på lov & helger, prova på nya olika sporter, hitta på saker, paddla, utflykter osv.
kanske är det därför jag gillar det mesta oxå, jag vet inte... isf är jag lyckligt lottad. Det är jag ändå, det vet jag, min familj är underbar! Me love you guys!!

Vad är er favvosport??? Är det skillnad på den sporten man igllar att titta och den sporten man gillar att utöva??

ttys peeps! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0