Naestved

Sitter och kollar resa till Naestved... tänkte göra ett stopp i Höör först men sen dit, till Naestved. Kanske ett till stopp i Skåne på hemvägen.. vem vet..=)

Ringde till min kontaktperson i Danmark som uppenbarligen blev lite confused när jag snackade engelska...
Asså... Jag är ju INGEN baddare på Danska så jag tänkte att engelska skulle vara the way to go.
Nu verkade hon inte vara van vid det utan kanske hellre hade sett att jag snackat svenska, hon hade antagligen fattat ändå men hade ja förstått hennes danska?? Uhm, Antagligen INTE

Det e väl lurigt det där med nordbor. Att snacka med en Norsk person e inga svårigheter direkt, men Danska... dra mig baklänges vad svårt det är när dom väl får upp farten! Nej, det ville jag Inte riskera så Engelska blev det till hennes motsats till förtjusning.
Trots våra skillda födelseorter blev det väl tillslut och hon guidade mig till den danska motsvarigheten till SJ, vilket är Rejseplanen.dk
Bra sida det där.
Gjorde min kväll kan man tycka... Ja, faktiskt.

Vad hände med mitt förra inlägg..? nån kommentar?? ;-) kom igen nu.. Hissa eller dissa - you decide!

ttys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0