Det är en trött måndag ... intervall-alt.

Jag är jätteseg! jäspar hela tiden och ögonen rinner...
uscha.
Vill inte göra kaffe direkt eftersom jag vill vänja kroppen att inte behöva dricka kaffe på morgonen.
Det behöver jag inte, för det gör jag verkligen inte varje morgon men ändå.
E heller ite sugen på det nu heller iofs men jag vet ju att det skulle hjälpa=)=) haha... kaffe e en drog..

Snart ska jag in till gymmet. Yes. då kör vi!

Ska ju ha ett pass men om jag orkar sen så tänkte jag köra några intervaller...

Just det! förra intervallpasset jag körde gjorde jag så at jag sprang i en och en halv minut istället och joggade 30 sekunder. Även fast "vilo"perioden var lika lång så blev intervallen tuffare eftersom du lättare får upp pulsen på 1 1/2 min. Så den rekommenderar jag mer än den förra jag skrev.

alltså:

10 min stegrande gång
20 min löpning med bra tempo

lugn jogg/ snabb gång i 3-5 min

1 1/2 min snabb löpning
30 sek långsam jogg.

Gör detta fem gånger.

avsluta med långsam jogg som stegvis går över till lugnare och lugnare gång i minst 5 min.

stretcha!

ttys:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0