dagen kallad tisdag utan klagan

Så dagen blev well done!

Trött i kroppen och sjuk. men som sagt. I keep on going. Fick gjort tre pass.
Zumba med gymnasieelever. Har haft dom förut och dom e riktigt grymma! kämpar och gör sitt bästa hela tiden! kul=)
Sen Bodycombat, och sen Zumba igen =)

Var tvungen att ta bort en sak idag jag hade att göra men det var ett måste tyvärr.
Jag är inte den som gillar att stryka grejjer, men kunde bara inte.

Vet ni va ... Jag är INTE den som klagar! Visst jag kan skriva att jag e sjuk å trött å kanske inte mår så bra. Men det e bara för att jag känner så vid den tidpunkt jag skriver mitt inlägg. Men att få det till att jag klagar - nej. Hoppas ni förstår att jag är en väldigt oklagosam person. Jag gillar att se det positiva i saker! Att klaga på din omgivning eller situation hjälper varken dig själv eller någon annan.
Nej, om ni frågar någon som känner mig så får ni nog till svar att jag ler pretty much hela tiden. Ja det gör liksom folk gladare. Även din omgivning.
Däremot är det skillnad på att berätta läget, berätta vad man tycker och att klaga.
Att klaga är något rent negativt. Något som ofta inte har någon grund och något som man ofta kan formulera på något annat sätt som är mer effektivt och mer välkomnande.

Ett exempel...

Jag va på en fest i lördags... Vi kollade på Melodifestivalen *uhm jaa... Det va INTE jag som valde kanal.. hahaha*
Tjejjerna jämte mig satt konstant från början och KLAGADE ja, KLAGADE på allt och alla som satt vid scen och var på den.
HEEEELA TIDEN! Tokigt mycket! Det var fel på utstyrslar, sånger, steg, leenden, färger etc etc.
Och ja, det va inte bara en kommentar att de inte tyckte om sången, eller att klänningen inte var i deras smak, utan det var rent av fullkomligt jätteelaka saker från början till slut. Dom snackade om artisterna och programledarna som att de kände dom och jaa... De sågade ALLT!

Nu kan man ju tycka att såklart som fan får de sitta där och tycka precis VAD de vill! men det märktes ganska tydligt *tyckte jag..* att de bara gillade att såga folk. Jag menar, dom sa inte EN ENDA positiv grej....
Ne, usch.. dom drog ner stämmningen fullständigt och jag kände bara att jag ville därifrån eller byta kanal.
Jag la även in en liten kommentar men dom fattade nog inte den. eller rättare sagt sket i det och fortsatte sin hänsynslösa sågning. Det kan jag kalla klaga. Dom gillade negativitet... energibovar ...

Ett annat exempel...
Jag och min underbara Annelie var och tog en kopp kaffe på Viskan...
Hon är verkligen en klippa!
I vilket fall som helst så var det en tjej i kassan som log hela tiden. Kollade dig rakt in i ögonen, var öppen och verkade liksom.. ja, intresserad av att göra ett bra jobb.
Hon hade ett fint rosa band i midjan över en svart tröja och cola mörkrosa jeans, inte för att det spelar någon roll men jag tänkte att om hon*du* läser detta så borde hon*du* ta åt dig :)
I vilken fall som helst så utstrålade hon liksom... positiv energi, glädje och ja, hon var himlans trevlig där hon stod med sitt leende på läpparna mot alla gäster som kom.
Så jag sa det till henne.
nåt i stil med :
*Va himla trevligt att du verkar så glad! Man blir som glad av att du e glad! Kul att mötas av ett leende!*
ja...typ...
Och OJ vad förvånad hon blev!! Tack sa hon ännu gladare och log vidare. "det har ingen sagt förut!"
Va synd tänkte jag. För SÄKERLIGEN att någon måste ha tänkt det innan! Men vi människor är så inne i oss själva, egoismen växer hela tiden att vi glömmer våra medmänniskor!
At ge någon en komplimang kan även det vara en lite egoistisk grej på ett sätt... För tänk va bra du själv mår efteråt! Av att göra någon annans dag! Bara det är ju en anledning om du tvivlar!
Så prova det någon gång! Komplimanger! Det räcker långt! Ett enkelt kostnadsfritt sätt att förgylla dagen för någon annan och dig själv!

Yes box!
Det e något som JAG måste öva på! att sluta klaga på mig själv! DET e jag bra på tyvärr... e ni?


ttys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0