summering Söndag - lite smått & gott

Sitter med personliga brev, merit-förteckningar osv. Klappar mig själv på axeln efter att ha räknat ihop alla mina olika utbildningar och ler lite smått. Jaa - jag har faktiskt fått ihop endel!
Ska få iordning på alla mina papper, sätta in allt det i en "ny" pärm och ständigt uppdatera den så att när jag väl behöver ett papper eller två eller alla så är det bara att gå in i pärmen och hämta.
Yes - så ska jag göra!
Sitter i mammas och pappas arbetsrum. Har stannat kvar här för att på ett sätt tvinga mig själv till att få en effektiv arbetsdag imorgon! Att faktiskt göra alla dessa saker jag faktiskt måste göra!
Det börjar bli kritiskt med endel av dem och jag behöver get my as up and get my sh*t together!
Att då ha ett sk. arbetsrum hjälper något kopiöst för duktiga Elina som alltid kommer på andra saker att göra.
Men nej! imorgon bitti efter min morgonprommis ska jag sätta mig här och jobba undan endel.
Synd att jag inte tog med min egna dator & lite brev i fredags när jag åkte hit för jag skulle behöva visst material till endel ärenden. Jag skall dock göra allt jag kan göra härifrån och det kommer räcka men förhoppningsvis inte bli över. :-)

Dagen idag ... sov till kanske elva. jobbade inatt på Vimmel juh. Skönt att sova ut!!! Jag kunde verkligen sova med! Gott!
Skulle gå ut och gå men åt frulle istället... Skulle egentligen gå ut och gå (fortfarande) men fick ett lockande mess av Lottisen som slutade med att jag helt vips plötsligt satt på hennes & Rickards altan, drack kaffe, solade och snackade skit.
Och för er som undrar ... Jag är totalt tillfreds med det beslutet! Det hade varit härligt med en prommis men det är skönt att ha en dag när jag inte gör något som får upp pulsen över 120 heller=) Behövligt kanske tillochmed=)

Runt kvart i fyra åkte jag inåt staden och träffade Rebecca.
Vi gick på Elfsborg - AIK som tokigt nog blev 2-2.. Matchen var trögstartad & Elfsborg hade braaaa många fler chanser men tog inte tillvara på dem... tyvärr..
Poliser fanns överallt och det syntes att matchen var högprioriterad! Bra iofs då det antagligen behövs!
Tråkigt att staten behöver lägga massa $$$ på idioterna som förstör bara...:/ Idrottsvärlden bör inte vara så...
Eller hur gick det med lagen om att klubbarna själva får betala övervakning?? kommer inte ihåg...

Anyhow ... Jag och systrarna Larzén satt och garvade åt tokiga saker som bara tre brudar i oversizeglasögon på en fotbollsmatch kan sitta och garva åt och hade allmänt jättetrevligt.
Fotboll är kul! Rebecca har spelat endel när hon var yngre. Även jag, men jag tyckte aldrig om det då jag var otroligt jättedålig. Men att titta är desto roligare. Sportfreak som jag är följer jag ju det mesta olika sporter och ser tjusningen i allt utom boxning. Typ...

Kvällen slutade med en god rabarber grädde- grön thé på Orion som är bland de bästa fiken i stan. Synd att de har så instängda lokaler bara..:/

Nu sitter jag här och borde gå och sova men vill få lite mer jobb gjort. Skön känsla som jag antagligen borde ta tillvara på! haha..

well well...

Hoppas er söndag har varit lika givande som min! ;-)

ciao på en stund!

ttys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0