midnatt råder

Så efter ett tappert försök att följa med in i drömmarnas värld tar jag av mig mitt mjuka varma täcke, tar istället på mig min fina rosa morgonrock och kliver upp ur sängen, ut i köket och sätter på thévatten. Plockar fram en kamomillthépåse ur skåpet, går ut i vardagsrummet, sätter på datorn, går tillbaka till köket och väntar nån minut. Klick säger det och vattnet e klart.
En stor kopp står nu jämte mig med en rykande varm dryck som luktar kamomill. Snälla du underbara kopp... hjälp mig in till drömmarnas värld.....
Jag är trött på att vara trött och att inte kunna sova. jag e trött på att nästan fasa för var natt som komma skall... Kommer den bli sömnlös eller kommer jag få några oroliga timmars sömn?..
Å, vad jag längtar tillbaka till min fina orangea pillerburk med vitt lock jag fick när jag bodde i NYC... med lite hjälp från DEN kunde jag sova minsann!
Jag tittar på ett kort jag tog när Lotta var här och fikade


Å, vad jag hade velat ha henne här nu. så vi kunde sitta och filosofera och dricka thé tillsammans...

jag tar en sipp - aj - fortfarande för varmt... tankarna går vidare...

Varför kan jag inte sova?
Jag vet att jag tänker för mycket! Att jag inte kan slappna av... min spänningsnivå e garanterat skyhög, men alla måste ju sova! utan sömn klarar man sig inte! ... Jag menar... jag kan ju inte ens sova på morgonen... Någon gång borde jag väl somna av ren utmattning?.. jo, det har jag gjort några gånger, men nu var det längesen...
Det e SÅ otroligt mycket jag vill göra! Så otroligt mycket jag vill uträtta! Så otroligt mycket jag vill lära mig och klara av! Men tiden är knapp... Ja... stressnivån e garanterat ÄNNU högre!
Snälla du underbara thékopp.... Ta mig till drömmarnas rike!

Tänker tillbaka på en dag full av dans och lite shopping.
Köpte en fin ljuslykta på indiska som passar perfekt i mitt fönster eller på min kommande stege.
Jag hittade även en liten fin påse som är bra att förvara smycken eller nödvändiga ting i när jag ska resa lätt.
Vi gick in på H&M och jag hittade en sån där tröja att när jag satt på spårvagnen hem så bara längtade jag efter att ta på mig den! Den e himlans fin, ljusljus rosa och mysig! en fin myströjja helt enkelt. insidan e mjuk och behaglig. Den e kort fram men längre bak, luva och en kort dragkedja.


Vi gick in på Bikbok och hittade en fin bikini! ja, mer om den och den VÄRDELÖSA personal dom har där kan jag ta imorgon...

Sen ville vi iaf inte gå in på mer affärer för vi kom underfund med att nu räckte det.

 lyktan jag hittade liknar den här fast med genomskinligt glas, lite större och gulddetaljer ...

Ja...det där med sömnen... min löptur igår kväll hjälpte mig nog litegrann att få ro.... jag sov otroligt oroligt men jag kunde ändå somna inom.. två timmar..
Men så satt jag här ikväll och tänkte ut ch springa men hejdade mig sedan... jag har tränat ...
9 gånger inom loppet av 4 dagar...
Och ja, alla pass har varit riktiga pass. krävande pass. De flesta en och en halv timma långa...
Så skulle det va så smart att dra ut och springa ikväll? nej, eftersom fästen och muskeltrådar i mina hälar kändes som att de bokstavligt talat höll på att slitas isär när jag sprang igår så skippade jag det........
Benen var lite tunga imorse med så det fick räcka med två pass idag. Jag vet hur överträning känns och jag vill inte komma dit igen.

Så vad nu..?.. sängen? tvn? telefonen? aa... jag börjar med min thékopp i alla fall

ttys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0