yrkesstolthet???

hej hej!!! så det har varit fullt upp! jobb igår. kom hem sent.
sov riktigt dåligt...upp idag, en timmes powerwalkande. eller a... jag mådde sådär så vet inte riktigt om jag gick med nån vidare speed dirket men jag e rätt känd för å gå sanbbt så långsamt gick det nog inte. =)
in till stan , gjorde mina naglar, tog längre tid än jag trott så sen blev det raka vägen till gymmet. körde Terese combat. GRYM e hon!
sen hade jag min sista klass i Chair dance. nästa vecka blir det Shape n' dance. en klass som ska va utformad med en dansant cardio del å en styrke del.
formar ben, rumpa & bål. lägger nog till lite armar med=) snygg hållning får man=) woohooo för bra hållning!!

Jag e allt för att Hissa! väldigt lite för att Dissa. dock måste jag dissa lite nu...
Allt för att man måste öva på nåt för att bli bra på det. det säger ju sig självt. men att man tar sig an nåt som man inte kan å sen ändå tar betalt för det... det e jag INTE så mkt för....
Jag gjorde en grej idag. såg fram emot det jättemkt! visste att det var en upplärningsfas men trodde ändå att eftersom hon hade sagt att hon kunde det Plus att hon Tar betalt så skulle det ändå bli ok. annars skulle hon ju inte chargea mig.. men så fel man kan ha... Tjejen är jättetrevlig! super go å snäll verkar hon vara, så inget ont om henne!  ...  Men resultatet blev ju inte riktigt vad jag hade tänkt mig... tur att jag har lite grejjer hemma. ska försöka fixa till det å hopps på det bästa.. Mina vänner reagerade till och med å trodde jag hade gjort det själv från första början... men nej sa jag å berättade priset.

Nu tänker väl ni - Meh, varför sa hon inte till henne på plats??
jo, jag har jättesvårt för sånt. Självklart borde jag ha sagt -Nej, det här ser ju faktiskt inte bra ut, men jag kunde inte med.
Jag trodde att det kanske bara va jag som va ovan eller att jag va petig... men nee,, ju mer jag kollar desto mer ångrar jag att jag inte sa nåt.. å nu kan jag inte me å ringa tillbaka... fegis kanske? i donno
men vågar gå tillbaka.. det gör jag nog inte..

Jag tycker det e så självklart att man inte gör nåt som man vet att man inte klarar av. självklart att ha "provkaniner/vänner" för å öva på å sånt.. men att ta betalt för nåt som man kanske inte riktigt klarar av?
iofs kanske hon tycker det e snyggt.... vad vet jag..

Om jag blir erbjuden ett jobb, ett uppdrag, nåt som jag blir säker på eller tror att jag kanske e lite för grön för.. Antingen ber jag om hjälp, sänker priset till en summa jag kan med å ta för det resutatet det kommer å bli, eller så tackar jag Nej. Så mkt yrkesstolthet och självinsikt borde man väl ändå ha..??
Har ni varit med om nåt sånt här?? Berätta!
iaf, det blir en diss.. nu ska jag äta lite yoghurt med ungsbakade äppleklyftor i. mums! å kanel såklart=)

pusspuss underbara läsare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0