maaaaat - äääät!

Det som e svårt när man tränar flera pass om dagen är hur man ska få in mat i bliden.

Mitt "problem" som många andra oxå har är småätandet.. innan maten e färdig, när du gör den, eller på väg hem i bilen, eller efter maten på kvällen - Vi stoppar i oss vad som går att hitta. Det är ju bättre för kroppen att äta sina måltider och mellanmål och sedan låta bli det där extra som det blir varje dag. Det är ju trots allt bara en dålig vana.
DÄREMOT får man INTE blanda ihop småätandet med det man faktiskt behöver få i sig.

Ex. Säg att du har tränat. du vet att det kommer dröja ett litet tag innan du får mat ... Då är det HELT OK att på vägen hem äta lite av vad du nu har om det nu är en bar, en frukt eller en macka. (helst protein, men även kolhydrater)
Detta gör du ju pga av att du behöver få i dig nåt för att fylla på ditt energiföråd, för att förhindra ett blodsockerfall, för att orka åka hem och för att inte bli en sur satmara innan du har fått upp blodsockret igen.

Idag var det en sån svår dag för mig... hade ett pass klockan nio-tio. sen var nästa pass klockan tolv..
Jag brode ju ha ätit direkt efter första passet men det gjorde jag inte så när jag väl blev hungrig så var klockan elva...För mig är det då för sent att trycka i mig massa pga att jag ska träna vid tolv. det känns inte bra.
Men jag var ju tvungen att få i mig nåt.. så då tog jag va jag hade.
Efter passet var det likadant och nu sitter jag å väntar på att min mat ska bli färdig och har även nu fått i mig lite allt möjligt. inte mycket men det räcker för att få bort hungerkänslan som jag egentligen borde känna eftersom det är dags för mat.
Det största felet man nu kan göra är att inte äta sin mat.
Om du känner igen dig --- Skippa inte maten!
ät din måltid ändå. Du behöver ju inte äta lika mkt men få i dig mat i alla fall för att inte rubba balansen, metabolismen och mattiderna. å det ska gudarna veta! -Det e SVÅRT att hålla mattider! iaf med mitt tokschema..

aja, slut på min novell! Blev lite för långt kanske..:/



Currykyckling med bönor, lök och ärtor, salladsmix med ceasardressing

ttys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0