god (går)dagens!

Lite mer om igår.
efter lunchcombaten åkte jag å mor ner till gbg. vi va på en givande mässa under rätt lång tid så det blev en fika på 4e långgatan och sen ett Zumba-pass. Tjejen som hade det va ett energiknippe.
Man pratar ju inte under det passet utan det är tänkt att vi ska apa efter så gott det går. men tjejen hade def gått någon musikalutbildning eller nåt och använde sitt ansikte allt vad hon kunde. Vilket gjorde det roligare och lättare för salla att hänga på. Hon hade lite roliga ljud för sig ibland men det va bara kul. Hon va liksom som hon va. Och det funkade alldeles utmärkt. En duktig instruktör.
Passet i sig var dock väldigt basic. Zumba är ju uppbyggt från 4 grundsteg från fyra olika latin danser så som samba, salsa, merengue och cumbia. Man kan ju självklart göra passet svårare men jag tror att hon ville kolla av lite för det va endel nya med.
fikan då??? jo, självklart tog jag kort på det mumsiga. det blev en mozarella,pesto m. grönsaker på foccacia bröd som vi ville ha kall men fick varm:/
och en jaa... nån bär grej... nån blandning mellan en cheeskake och nån fromageaktig dessert. gott var det iaf!=)



dagen so far har varit mysig.
en prommis med stavar i solen från gånghester till dalsjöfors.
precis ätit mumsmat! en av mina favvorätter big time!
sallad med fetaost, svarta bönor, gurka, purjo, å massa annat gott=) MUMS!


gott!

nu måse jag leta lite musik till mitt pass ikväll... woop wooop!

btw! TACK alla för grattisönskningarna!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0