död katt, fjortiskillar & prutande idioter

Testosteronstinna fjortis killar på väg hem från en antagligen alldeles för blöt utekväll, känner sig tuffare än någonsin, försöker sparka på en bil på vägen hem när de precis livligt och högljutt lämnat bussens blåa säten bakom sig - En död katt på vägen som ligger där alldeles i sin ensamhet. Kanske ingen som överhuvudtaget märkte i sin betydelselösa sekunderslånga endorfinkick de fick genom att ställa sig på gasen genom tätbebyggt område att de körde på den stackars varelsen, helt oskyldig på sin nattpromenad såg den döden i vitögat..
Led den? -jag fäller en tår...Det gör ont i hjärtat! Hoppas innerligt att den dog direkt och inte kände av någonting. Något gör mig rädd att vända, köra tillbaka & försäkra mig om att katten inte rörde lite på sig, något skrämmer mig för vad jag kommer få se. Jag vet dock vad jag kommer göra. om inte nu så om två minuter. Så jag kör tillbaka. Jah kör fram och tillbaka, fram & tillbaka sakta sakta genom natten för att försäkra mig om att alla livstecken jag ser bara sitter i psyket & att det faktiskt är för sent. Det finns inget mer jag kan göra. Livet har lämnat den arma varelsen, som inte ens hade en microchans att klara sig undan den rusande bensinbest som for bekymmersfritt och tanklöst genom kvällen...

En man försöker pruta på en ny sladd i en redan billig second hand affär. skäms han? oo nej!
jag hör återigen en röst inom mig - Ni får skylla er själva att ni e så dumma & lättlurade. Är vi det? ja, många.
De litar & tror på sig själva & deras egen förmåga att manipulera så mycket att de säger dessa ord rakt ut. Men är det någon som reagerar? nej, det är synd. bara synd & medlidande. för vad??? för vad kan jag undra ??

Vänner som sviker en. Du vet om att det blir så, du har en känsla, & som så många gånger förut händer det igen. Du tappar lite hopp. Känner dig ganska värdelös. Om man inte bryr sig om mig, vem är jag då att brys om?
nej, gång på gång, du vet det, ändå händer det. Står du på dig? talar du klarspråk? är det du som tillslut får ta konsekvenserna? Ja, varför kan man undra? Varför ??
Dramatik, dramatik. Att ta på sig skulden för något du inte ens borde lägga den minsta energin på ... är det ok ? Är det ditt fel att det är som det är? Är det Du som är orsaken? Är du värd något mer? vem är denne individ att bestämma att du är det? Vems bord ligger frågan på? dig? du? vi, oss! så på oss!
tro på oss själva!
Men bland det lättaste och viktigaste saker hör - Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

God natt, sov gott! ta hand om dig och njut av frisk luft och ny energi när morgonen gryr.
Du är Du och ingen annan. Och Du, det är en bra sak!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0