mm,scooones & sincerley

Sconesen blev JÄTTEBRA! SÅ gott! har redan ätit upp en och en halv! hahaha, tur att jag inte gjorde dom så stora.


Ajajajajaj, brände mig med...:/ på plåten för en stund sen. trodde inte att det skulle bli nåt men AJ vad ont det gör på fingret...:(:(:(:( klantskalle!

Vet ni, jag tycker inte att jag är någon krävande person.... faktiskt får jag höra det motsatta ganska ofta.....
ja, liksom att jag borde "kräva mer" a, inte KRÄVA kanske men ja...
I alla fall, En sak som jag tycker och står fast vid är att om man bestämmer något så ska man hålla det. Om man säger att man ska göra nåt, och speciellt när det inte ens är nåt svårt, när det inte är någon som har tvingat dig till det beslutet du tog när ni snacka om det, eller när det liksom bara är något bestämt, aa, ni fattar
- Då tycker jag att man ska göra som det e sagt.
Jag menar - om man inte ville i första placet så varför bestämde man det då?? Och om man får andra planer så fine! men låt den andra parten veta det iaf..! låter det för mkt begärt? tycker inte jag.
Det är så lätt som en plätt. Och ja, jag vet, jag e oxå bra på att lova för mkt och kanske ta mig lite vatten över huvudet. och bara sådana där enkla grejjer som att bestämma den där fikan med hon/han som jag aldrig träffar men fakiskt inte riktigt har tid med ändå just nu. OM jag nu skulle se att jag fick andra planer eller att jag bara verkligen inte hinner så självklart säger jag ju iaf till! -I dont leave her hanging som man säger.
It's just one phonecall away.

För er som inte har denna förmåga att vara rak med era vänner kommer här en lite guide med fem enkla grejjer man kan göra om man kommer i beslutssvårigheter.
ex: Du ska fika med en vän som du känner att du faktiskt inte har någon som helst tid att göra just nu ...

*Plocka upp telefonen - Förklara läget att du har tagit dej vatten överhuvudet, be att få återkomma när du har tid, eller bestäm en ny mysig fika. OBS! en fälla är att vara för ivrig med att bestämma en ny tid alldeles för snart. Be hellre att återkomma när du vet hur ditt "schema" ser ut så det inte blir nån ny cancellation om och om igen.

*Ring och säg att du bara hinner med en snabbfika för du har mkt på halsen just nu. på det viset garderar du dig mot ett tretimmarmaraton med en kaffekopp i handen, och äta behöver du ju ändå. Ta någon tid då du ändå e hungrig och passa på att fylla på med bra energi.

* Slå två flugor i en smäll! - Säg att ni kanske kan ta en prommis istället för en fika, eller göra något ihop som hjälper dig med ditt arbete eller de saker du känner dig stressad för.

*Be vännen om hjälp - Vänner e till för att hjälpas åt och hon/han kanske kan hjälpa dig att prioritera få undan på ditt bord osv. *
OBS! Fälla - låt inte detta bli en vana så att din vän känner sig belastad eller som nån terapeut.

*Berätta läget att du kanske snackade med nån kille istället som du sååå gärna vill träffa, be om en raincheck. Hon/han du har bestämt med förstår alldeles säker om du säger som det e istället för att inte ens höra av dig och dissa din vän.

Som ni ser handlar ALLA dessa tips om en sak.... Ärlighet! säg som det är och var sann mot dig själv (& andra)

puss!

ttys


Kommentarer
Postat av: Myran

Haller med dig totalt! Man maste ta sig tid for sina vanner. Aven om det bara blir en supersnabb espresseshot eller whatever.



Love you!

2010-10-31 @ 17:37:09
URL: http://mittnewyorklondonliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0