Vägen till kaffet

HEJ!

Sitter på jobbet på gymmet Studio Aktiv i Borås, där jag jobbar som receptionist & Instruktör i Body Combat, olika danspass.. har haft allifrån Body Jam, Nike Rockstar, Striptease, Chair Dance, Hip Hop å lite annat skoj. Har dock inga danspass för tillfället utan kör endast Body Combat, nästa pass på Måndag den 26/7 kl. 18.30! Be there! =)

Jag jobbar väldigt mycket denna veckan å det märks såååå tydligt på mig!
jag börjar äta! äta, äta å äta lite till. eller nee... det gör jag väl inte.. men jag vill!
Jag blir sugen på allt från godis till pizza till glass. inte så mkt fett dock.. mest kolhydrater.. kroppen går ju på sömnbrist å då vet den att den behöver socker för å bli pigg.. därav - Sockersug.
Det kroppen dock inte har med i sin beräkning e ju att om du äter godis, & andra "snabba tomma" carbs å sån skit så blir du ju tröttare innan du knappt har hunnit känna sockerkicken... därför håller jag mig mest till koffein!

KOFFEIN
- Världens dryck. dvs Kaffe.

tyvärr har jag en annan last... Pepsi Max... ååå vad älskar min pepsi max =)

Men tillbaka till kaffet..... jag e en relativt ny kaffejunkie... det började faktiskt i New York där dansade i två år.
(jag återkommer till det)
Vi hade ganska långa dagar med mkt träning så allt för å hålla fokus uppe=)
Jag började smått med Frappuccinos... favvon va Caramel frappuccino... jag gick sakta över till coffe frappuccino... även en å annan latte med caramell syrup slank ner... men med tanke på allt sötningsmedel å socker i alla drinkarna så försökte jag börja med VANLIGT kaffe med mjölk. eller a... mjölk med kaffe=)
å missförstå mig inte! det e inte så att jag nånsin har tvingat i mig kaffe som jag tycker e äckligt. jag älskade mjölk med kaffe. lagom kaffesmak för mig=)
så forstatte det iaf & här står jag nu. Pimplar kaffe med lagom mkt mjölk som en annan tok. å OJ va gott det e=) 
Det som e lite tufft dock e ju att pga min Usa vistelse så e jag uppväxt på STARBUCKS kaffe... vilket är dubbeldestillerat dvs. det e dubblet så starkt som vanligt kaffe.. inte bra alltid... hahahaha
MUMS! Min älskade Starbucks... Kära nån vad jag saknar dig! jag köpte med mig lite kaffe hem men det börjar ta slut... gaaah?!

Om jag ska rekommendera ett kaffeställe i Sverige som har det absolut outstanding godaste kaffet och latten by far så blir det... wait for it... wait for it.... wait for it......... Mc Donalds! mums! och det finns ju på varje hörn med så det e toppen.=)
Jag ska sätta in ett reccept snart på en kaffedrink som man lätt som en plätt kan skapa alldeles själv som gör att din frukost eller fika blir som den lyxigaste stund evva=)

tjingeling på en stund=)


Kommentarer
Postat av: sanna

Mc donalds kaffe...... Mmmm gott gott!

2010-07-24 @ 10:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0