vårdcentraler - Blä

Asså, jag ska byta vårdcentral. har sagt det länge nu men nu har jag bestämt mig.

När man ringer och mår kass såklart som fan jag vill ha en tid. Och definitivt såklart sm fan att jag inte vill bli bemött av nån sur person på andra änden, jag menar, jag ligger ju inte här och vill vara sjuk direkt. och ligger ju inte heller här och låtsas, så skippa attityden.

Efter en några minuter lång utvärdering av mig grundat på ett före det 30 sekunders långt samtal där jag sist ber om att få en tid frågar hon otroligt disträ "så vill du träffa en doktor?"
"jamen såklart jag vill träffa en doktor!!!"

Hon har i sin utvärdering hela tiden pratat om förkylningssymtom, saltlösningar, snuva (som jag sa att jag INTE hade. däremot nästäppa) och på något sätt då trott att jag ska bli nöjd och säga "-tack så mycket tant" och lägga på luren.
varför? så att hon får mindre jobb eller?
Nee, jag vet.. det är en total sågning detta men varje gång jag behöver en tid (och det e inte ofta, inte heller obefogat) så är det samma visa. Dom får en att liksom känna sig skyldig på något jäkla vänster.

så jag ska skriva över mig till någon annan stans. kanske inte är bättre men def värt att prova.
Vad tycker ni? har ni någon älsklingscentral? någon inte-lika-mycket-älsklings-central?
tell me! kan va bra att veta i mitt val juh

ttys

Kommentarer
Postat av: Anna Fhinlöf

2010-12-07 @ 17:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0