lack of respect

är du inte trött på alla människor som bara saknar respekt för folk?!

fy fan! respekt är nåt som visas på många olika sätt.
Värderingar, moral, omtanke, ja, kom igen!
Du behöver inte tycka om någon för att ha respekt till personen. Ja, du kan ju till och med avsky personen men ändå ha så mycket dignity att respektera den samme.

Respekt visas i att man bl.a. har någorlunda framförhållning, att inte sätta dina medmänniskor i onödigt obekväma, och jobbiga situationer, att behandla varandra humant osv.
Självklart kan detta hända nån gång!, saker kan gå fel, man kan glömma, missförstå osv.
Men jag anser att det inte ska behöva hända gång på gång. Och absolut inte gång på gång på gång!!

Om man utsätter personer för saker som är onödiga och inte alls särskilt trevliga flera gånger så kanske man bör ta sig en funderare på vad man håller på med. Om man på något sätt kan förhindra att det ska ske igen, ja, liksom rannsaka sig själv lite grann och kanske inte sätta sig så pass högt att man glömmer av andra.
Eller så kanske man helt enkelt har så mycket omkring sig att nåt måste bort. eller saker måste prioriteras.
Så har jag gjort.
Jag har haft väldiga problem med att hinna med allt jag vill och räcka till till allt jag MÅSTE hinna.
Har haft och har haft... jag har kan man väl uttrycka det me det är mycket bättre nu.

Allt det handlar om är prioritera, sortera, och mitt knep...:
Om du ska bestämma en tid och möta någon - säg den dubbla tiden.
Så ex.
Jag är på gymmet/i affären/på stan/på jobbet - A ringer och vi ska mötas när jag e klar.
Jag tror att jag är klar om 20 minuter , MEN säg 40!! alltså säg den dubbla tid du tror.
På det viset behöver du inte stressa & antagligen är den senare tiden mer realistisk. Så du kanske tillochmed behöver stressa lite ändå, men inte lika mycket som om du hade sagt 20 minuter.
Du visar också Respekt till din vän som inte kommer behöva stå och vänta på dig i 20 minuter.

Prova det nån gång

Kom precis från ishallen. Vi har haft tränarmöte - Där kan man snacka om en BRA dos av respekt!
Allt e så naturligt. Bra grundvärderingar, vett, moral, omtanke, medmänsklighet - ja, inga konstigheter, bara humant och lätt. Skönt tycker jag!
Kim, Camilla & Hunor - Jag tycker om er!


ttys

Kommentarer
Postat av: Myran

WORD!!

2010-12-01 @ 23:07:25
URL: http://mittnewyorklondonliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0