Kesoscones med blåbärsfil

När man bakar så är ett BRA tips att få till det där lilla extra att väga istället för att måtta.
Så släng undan decilitermåttet och ta fram vågen! mjöl, socker osv packas ju annorlunda så därför gör det en hel del ibland!
här e min snyggovåg


Idag efter läkarbesöket blev det inköp av massa halstabletter o dylikt
updaterad samling


snabbsänkan och det där hos doktorn visade självklart ingenting (!) men hon skickade en odling oxå som jag får reda på inom 3 dagar... hoppas som sagt på nån basilusk så jag får riktig medicin och blir kry snabbt!

så hur blev det med blåbärs och kessconsen då?
jo.. jag tog

150 g glutenfri mjölmix (blandade fin & grov, och en sked vetegroddar)
1 sked solroskärnor
25-30 g margarin
1 tsk bakpulver
1/2 burk keso
1 dl blåbärs lättfil (ta så mycket som behövs för att få en bra konsistens)
1/2 tsk salt

blanda alla torra ingredienser först.
sen he i det finfördelade margarinet
keson
filen

klicka ut tre lika stora kakor och grädda i ca 10-13 minuter i ca 200 grader i varmluftsugn

**Tänk på att om ni ersätter det glutenfria mjölet till vanligt mjöl kan mängdes vätska som behövs förändras. även gräddningstiden**



Avnjut med diverse tillbehör. MUMS!



aaa, energin e slut... resting time... suck

ttys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0