Svarta vinbär vs apelsinen

nåt är fel när jag vill gå å lägga mig före nio på kvällen. det händer liksom inte. Aldrig
men det förtjänar liksom inget till att jag e uppe. så trött, grumpy, å seg. ont i kroppen & huvudet.
Jag har plockat lite vinbär med mamma nu på eftermiddagen. vi har ganska många vinbärsbuskar. å det va verkligen i grevens tid. dom va alldeles mogna.

därefter gjorde hon Svartvinbärs gröt. det e bland det bästa jag vet tror jag. kroppen bara vill ha mer å mer för den känner väl hur HIMLANS NYTTIGT DET ÄR!

jämför till exempel med apelsinen

C-vitamin

apelsin - 53 mg /100 g
Svarta vinbär - 210 mg /100 g

Fibrer
apelsin - 2 g /100 g
S. vinbär - 7.07 g / 100 g

dessutom får man många andra föredelar med det svarta vinbäret. det innehåller även järn, zink, folat och kalcium. Typiska sådana ämnen som vi tjejer behöver massvis av. eftersom c-vitamin stimulerar upptaget av järn e det x-tra bra.
Apelsinen innehåller självklar även den massa bra ämnen men jag förespråkar det svarta lilla bäret med hästlängder.

Det kommer komma mkt mer i denna blogg ang. träning, mat, hälsa å lite fashion.
Ni kommer få följa min träning, generella träningstips, nyheter, kost osv.

nu ska jag sova å ta vara på alla bra ämnen jag har fått i mig så jag vaknar upp som en ny människa;-)

ttyl!!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0